גליונות

גליונות מגזין ק.מ.ה

ספטמבר 2023 - קהילה וחינוך

אוגוסט 2023 - קשרים ויחסים

יולי 2023 - בין יזמות, מנהיגות וחינוך

יוני 2023 - קהילתיות כשיטה - סביבה ארגונית מקדמת מנהיגות

מאי 2023-בין מוביליות לקהילתיות

מרץ 2023 - מודלים לחיזוק איתנות קהילתית

ינואר 2023 - שותפות בחינוך

דצמבר 2022 - על הדמוקרטיה: מהדורה פוליטית

נובמבר 2022 - איתנות קהילתית ברשויות וארגונים

ספטמבר 2022 - קונפליקטים: התמודדות וצמיחה

אוגוסט 2022 - קהילה וסביבה

יולי 2022 - תקשורת, מנהיגות ואחריות חברתית

יוני 2022 - אוטונומיה בית ספרית

אפריל 2022 - עושים שינוי בחינוך בישראל

מרץ 2022 - מולידים שינוי: מהפכה בגיל הרך בישראל

ינואר 2022 - ספורט, מנהיגות וקהילה

דצמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק ב'

נובמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק א'

אוקטובר 2021 - כוחה של מנהיגות מקומית

ספטמבר 2021 - בין שינוי חברתי לחינוך

אוגוסט 2021 - כיצד תפיקו מגזין בארגון שלכם

יולי 2021 - משבר כהזדמנות

מאי 2021 - חיים יחד – מנהיגות וקהילה בחברה רב תרבותית

אפריל 2021 - חינוך וקהילה במרחב העירוני

מרץ 2021 - התחדשות

פברואר 2021 - קהילתיות במרחב העירוני

ינואר 2021 - קהילות במרחב הוירטואלי

דצמבר 2020 - כלי הערכה ומדידה בעולם החינוך והקהילה

אוקטובר 2020 - מנהיגות מקומית

ספטמבר 2020 - התחלה טובה

יולי 2020 - כוחה של קהילה

יוני 2020 - זהות קהילתית כמפתח לאיתנות

תפריט
מאמרים
מנהיגות
חינוך
השראה

איך מחנכים לשלום באמת?

ד"ר מולי פלג
יום חמישי, 13 באפריל, 2023
מה מקים אותי מהכורסא? אי צדק, עוולה וחוסר תקשורת.

הכירו את ד"ר מולי פלג

אני עומד בראש בית הספר הבינלאומי באורנים. היעד שלנו הוא ליצור אפשרויות לחיבורים בינלאומיים בין חברי הסגל והסטודנטים שלנו לקולגות שלהם בארצות ותרבויות אחרות. מעבר לכך, אנחנו מעורבים בכל מיני יוזמות ופרויקטים של דיאלוג בין תרבותי לקראת חברה משותפת, המבוססת על שוויון, כבוד הדדי והכלת האחר.

העשייה החינוכית שלי:
אני מלמד, כותב וחוקר על קיימות חברתית. בין היתר –  כיצד ניתן לקיים חברה מעורבת באופן שוויוני והוגן, וכיצד ניתן לקדם ולהוליך לשגשוג של כל הקבוצות החברות בה וכיצד לנהל שיחות קשות על ניגודי אינטרסים והשקפות אמיתיים מבלי לערער את הקיום המשותף.

תהליך חינוכי משמעותי שהובלתי:
סדנאות של היכרות הדדית וניתוח נרטיבים בין יהודים וערבים בערים מעורבות

הדבר הראשון שהייתי משנה במערכת החינוך בישראל:
את הלך הרוח והנרטיב המאוד בטוח בעצמו. מרכיב חשוב בחינוך לטעמי הוא היסוס. לא היסוס של איבוד דרך וחידלון אלא היסוס של לא לקחת דברים כמובנים מאליהם. הייתי מבליט חשיבה ביקורתית קונסטרוקטיבית.

מה מקים אותי מהכורסא?
אי צדק, עוולה וחוסר תקשורת.

מה יקרה במעגל השיח והפעולה שאוביל במפגש האקטיביסטים באורנים?
תהיה העצמה והפריה הדדית, שיוליכו לתובנות הגדולות מסכום המשתתפים

ד"ר מולי פלג

ד"ר מולי פלג, ראש בית הספר הבינלאומי, מכללת אורנים

צרו קשר עם ק.מ.ה

דברו איתנו

צרו קשר ונציג.ת ק.מ.ה. יחזרו אליכם

מה אתם רוצים לחפש?