גליונות

גליונות מגזין ק.מ.ה

ספטמבר 2023 - קהילה וחינוך

אוגוסט 2023 - קשרים ויחסים

יולי 2023 - בין יזמות, מנהיגות וחינוך

יוני 2023 - קהילתיות כשיטה - סביבה ארגונית מקדמת מנהיגות

מאי 2023-בין מוביליות לקהילתיות

מרץ 2023 - מודלים לחיזוק איתנות קהילתית

ינואר 2023 - שותפות בחינוך

דצמבר 2022 - על הדמוקרטיה: מהדורה פוליטית

נובמבר 2022 - איתנות קהילתית ברשויות וארגונים

ספטמבר 2022 - קונפליקטים: התמודדות וצמיחה

אוגוסט 2022 - קהילה וסביבה

יולי 2022 - תקשורת, מנהיגות ואחריות חברתית

יוני 2022 - אוטונומיה בית ספרית

אפריל 2022 - עושים שינוי בחינוך בישראל

מרץ 2022 - מולידים שינוי: מהפכה בגיל הרך בישראל

ינואר 2022 - ספורט, מנהיגות וקהילה

דצמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק ב'

נובמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק א'

אוקטובר 2021 - כוחה של מנהיגות מקומית

ספטמבר 2021 - בין שינוי חברתי לחינוך

אוגוסט 2021 - כיצד תפיקו מגזין בארגון שלכם

יולי 2021 - משבר כהזדמנות

מאי 2021 - חיים יחד – מנהיגות וקהילה בחברה רב תרבותית

אפריל 2021 - חינוך וקהילה במרחב העירוני

מרץ 2021 - התחדשות

פברואר 2021 - קהילתיות במרחב העירוני

ינואר 2021 - קהילות במרחב הוירטואלי

דצמבר 2020 - כלי הערכה ומדידה בעולם החינוך והקהילה

אוקטובר 2020 - מנהיגות מקומית

ספטמבר 2020 - התחלה טובה

יולי 2020 - כוחה של קהילה

יוני 2020 - זהות קהילתית כמפתח לאיתנות

תפריט
מאמרים
מנהיגות
חינוך
השראה

חינוך מבוסס בחירה – שינוי פדגוגי מבוסס בחירה חופשית

מיכל זק
יום חמישי, 13 באפריל, 2023
מה מקים אותי מהכורסא? טלפון מבית ספר שמשתוקק לעשות שינוי.

הכירו את מיכל זק

תוביל במפגש, יחד עם תומר אושרי מארגון מב"ע, את מעגל השיח: חינוך מבוסס בחירה – שינוי פדגוגי מבוסס בחירה חופשית

בוגרת שנקר בעיצוב, בעלת תואר שני במנהל עסקים, נשואה ואמא לשלושה. מעצבת בהכשרתי ויזמית בדם, בעלת ידע רחב בתחומי חשיבה יצירתית, עיצוב בין תחומי, קופירייטינג ויזמות. בשנים 2013-2016 כיהנתי כמחזיקת תיק החינוך במועצה מקומית קדימה-צורן. אל החינוך אני מגיעה בנעליים של מעצבת, ומביאה זווית ראיה קצת שונה ותפיסה אמפטית אך מאד פרגמטית.

העשייה החינוכית שלי:
מזה שש שנים מובילה את מודל 40-40-20 בתי ספר מבוססי בחירה בכל רחבי הארץ. המודל קיבל את תמיכת החממו"פ (מסלול קידום יוזמות יישומי של אגף מו"פ במשרד החינוך) וכיום נותן מענה לעשרות בתי-ספר קיימים שמעוניינים לעבור מהוראה מסורתית להוראה מבוססת בחירה. המודל מציע ליווי והכשרת מורים מובנית, שעוסקת גם בהרחבת תוכנית הלימודים והפיכת המורים למעצבי תוכן, וגם בארגון מחדש של מערכת השעות לטובת סדירויות חדשות.

תהליך חינוכי משמעותי שהובלתי:
בשנתיים האחרונות, במקביל לליווי בתי ספר במעבר להוראה מבוססת בחירה, הקמתי מספר מיזמים חינוכיים: פרויקט "יהיה בספר" לעידוד קריאה בהנאה, הרצאות חינמיות בנושא ארגון מערכת השעות ושילוב סדירויות של לומד עצמאי, וכנס בתי ספר מבוססי בחירה, המתקיים מדי שנה בחודש יוני, ומאפשר שיתוף בהצלחות ואתגרים. כמו כן, פתחתי קבוצת ווטסאפ לצוותי ניהול המטמיעים בחירה, במטרה לבסס קהילה מקצועית ותומכת.

הדבר הראשון שהייתי משנה במערכת החינוך בישראל:
פרסונליזציה של חדר המורים- די לאחידות! לא כולם אמורים ללמד באותה צורה. גם למורים מגיעים אוטונומיה ובחירה. על המורים לחזור ולהיות מעורבים בהחלטות פדגוגיות מהותיות ובעיצוב התוכן, ארגונו והעשרתו. ככל שנאפשר להם להביא את ניסיונם, כישוריהם ונטיות ליבם לתוכנית הלימודים, כך נקבל תוכנית לימודים מגוונת, רלוונטית ואיכותית יותר.

מה מקים אותי מהכורסא?
טלפון מבית ספר שמעונין לקבל עוד מידע על מודל הבחירה ומשתוקק לעשות שינוי.

מה יקרה במעגל השיח והפעולה שאוביל במפגש האקטיביסטים באורנים?
אני מקווה להכיר אקטיביסטים מעניינים, לפתוח את הראש לעוד רעיונות, לשתף משלי ולייצר מעגלים של שיתופי פעולה.

מיכל זק

מובילת מודל 40-40-20 ומלווה בתי-ספר בתהליכי התחדשות פדגוגית

צרו קשר עם ק.מ.ה

דברו איתנו

צרו קשר ונציג.ת ק.מ.ה. יחזרו אליכם

מה אתם רוצים לחפש?