גליונות

גליונות מגזין ק.מ.ה

פברואר 2024 - מצמיחים קהילה חדשה

ינואר 2024 - חינוך ללא בית

נובמבר-דצמבר 2023 - מגבירים את האור

אוקטובר 2023 - קהילה בחירום

ספטמבר 2023 - קהילה וחינוך

אוגוסט 2023 - קשרים ויחסים

יולי 2023 - בין יזמות, מנהיגות וחינוך

יוני 2023 - קהילתיות כשיטה - סביבה ארגונית מקדמת מנהיגות

מאי 2023-בין מוביליות לקהילתיות

מרץ 2023 - מודלים לחיזוק איתנות קהילתית

ינואר 2023 - שותפות בחינוך

דצמבר 2022 - על הדמוקרטיה: מהדורה פוליטית

נובמבר 2022 - איתנות קהילתית ברשויות וארגונים

ספטמבר 2022 - קונפליקטים: התמודדות וצמיחה

אוגוסט 2022 - קהילה וסביבה

יולי 2022 - תקשורת, מנהיגות ואחריות חברתית

יוני 2022 - אוטונומיה בית ספרית

אפריל 2022 - עושים שינוי בחינוך בישראל

מרץ 2022 - מולידים שינוי: מהפכה בגיל הרך בישראל

ינואר 2022 - ספורט, מנהיגות וקהילה

דצמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק ב'

נובמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק א'

אוקטובר 2021 - כוחה של מנהיגות מקומית

ספטמבר 2021 - בין שינוי חברתי לחינוך

אוגוסט 2021 - כיצד תפיקו מגזין בארגון שלכם

יולי 2021 - משבר כהזדמנות

מאי 2021 - חיים יחד – מנהיגות וקהילה בחברה רב תרבותית

אפריל 2021 - חינוך וקהילה במרחב העירוני

מרץ 2021 - התחדשות

פברואר 2021 - קהילתיות במרחב העירוני

ינואר 2021 - קהילות במרחב הוירטואלי

דצמבר 2020 - כלי הערכה ומדידה בעולם החינוך והקהילה

אוקטובר 2020 - מנהיגות מקומית

ספטמבר 2020 - התחלה טובה

יולי 2020 - כוחה של קהילה

יוני 2020 - זהות קהילתית כמפתח לאיתנות

תפריט
מאמרים
מנהיגות
חינוך
השראה

הכיתה כקהילה שיתופית

שלמה מנדלוביץ'
יום חמישי, 13 באפריל, 2023
מה מקים אותי מהכורסא? הזדמנויות לקידום ערך האחווה במערכות השונות.

הכירו את שלמה מנדלוביץ'

שלמה הוא יזם חברתי, הפועל לקידום ערך האחווה במסגרת "חברותא קרן יוזמות", המתמקדת ביצירת שיתופי פעולה בין ארגונים, ויוזמת פרויקטים קהילתיים חדשניים המבוססים על ערך האחווה.

העשייה החינוכית שלי:
בוגר הכשרת מורים אנתרופוסופית, לימדתי מספר שנים בבי"ס התיכון בהרדוף ובתיכון שקד. יחד עם מחנכים מובילים בזרם האנתרופוסופי, שותף לתהליך של הטמעת מרכיבים רלוונטיים מחינוך וולדרוף בבתי ספר כלליים.

תהליך חינוכי משמעותי שהובלתי:
שותף בהקמת בתי ספר אנתרופסופיים. תומך בייסוד הזרם החינוכי דתי מעיינות רבי חייא המשלב בין המקורות היהודיים וגישת החינוך האנתרופוסופית.

הדבר הראשון שהייתי משנה במערכת החינוך בישראל:
הייתי הופך את בתי הספר לקהילתיים, כאשר הקהילה וההורים הם מרכיב מהותי ושותפים בתהליך החינוכי. הקהילתיות אינה רק גורם תומך אלא מטרה חינוכית ונדבך מהותי

מה מקים אותי מהכורסא?
הזדמנויות לקידום ערך האחווה במערכות השונות. אני מאמין כי משם יבוא המזור לכל חוליי החברה.

מה יקרה במעגל השיח והפעולה שאוביל במפגש האקטיביסטים באורנים?
נציג את גישת מעגלים בחינוך, הרואה את הכיתה כקהילה הפועלת ברוח האחווה. התחנכות ולמידה בדרך של שותפות אמת בין ההורים, המשפחות, הילדים והצוות החינוכי, תוך התכוונות ליצירת מרחב התומך בכל השותפים בכיתה ומחוצה לה בכל היבט של חייהם.
נערוך דיון בשאלות:
1. מה נדרש לצורך הנחת היסוד שלנו, שניתן ליצור שותפות אמת בין המורים ההורים והילדים?
2. מה החסמים המונעים מכיתה להיות מסגרת אידיאלית ליצירת קהילה?
3. יוצאים לדרך… איך ועם מי?
4. מהן אבני הדרך שעלינו ליצור ולעבור בכדי להניע שינוי כזה?

שלמה מנדלוביץ'

יזם חברתי בעמותת חברותא 

צרו קשר עם ק.מ.ה

דברו איתנו

צרו קשר ונציג.ת ק.מ.ה. יחזרו אליכם

מה אתם רוצים לחפש?