גליונות

גליונות מגזין ק.מ.ה

ספטמבר 2023 - קהילה וחינוך

אוגוסט 2023 - קשרים ויחסים

יולי 2023 - בין יזמות, מנהיגות וחינוך

יוני 2023 - קהילתיות כשיטה - סביבה ארגונית מקדמת מנהיגות

מאי 2023-בין מוביליות לקהילתיות

מרץ 2023 - מודלים לחיזוק איתנות קהילתית

ינואר 2023 - שותפות בחינוך

דצמבר 2022 - על הדמוקרטיה: מהדורה פוליטית

נובמבר 2022 - איתנות קהילתית ברשויות וארגונים

ספטמבר 2022 - קונפליקטים: התמודדות וצמיחה

אוגוסט 2022 - קהילה וסביבה

יולי 2022 - תקשורת, מנהיגות ואחריות חברתית

יוני 2022 - אוטונומיה בית ספרית

אפריל 2022 - עושים שינוי בחינוך בישראל

מרץ 2022 - מולידים שינוי: מהפכה בגיל הרך בישראל

ינואר 2022 - ספורט, מנהיגות וקהילה

דצמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק ב'

נובמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק א'

אוקטובר 2021 - כוחה של מנהיגות מקומית

ספטמבר 2021 - בין שינוי חברתי לחינוך

אוגוסט 2021 - כיצד תפיקו מגזין בארגון שלכם

יולי 2021 - משבר כהזדמנות

מאי 2021 - חיים יחד – מנהיגות וקהילה בחברה רב תרבותית

אפריל 2021 - חינוך וקהילה במרחב העירוני

מרץ 2021 - התחדשות

פברואר 2021 - קהילתיות במרחב העירוני

ינואר 2021 - קהילות במרחב הוירטואלי

דצמבר 2020 - כלי הערכה ומדידה בעולם החינוך והקהילה

אוקטובר 2020 - מנהיגות מקומית

ספטמבר 2020 - התחלה טובה

יולי 2020 - כוחה של קהילה

יוני 2020 - זהות קהילתית כמפתח לאיתנות

תפריט
מאמרים
כלים
חינוך

הערכה חינוכית בתקופת הקורונה: הזדמנות לחשיבה מחדש

ד"ר רחל כהן
יום ראשון, 9 באפריל, 2023
במאמר זה אתייחס להיבטי הערכה הרלוונטיים לתקופה זו וכן למרחבים ולכלים שונים בסביבה המקוונת, המסייעים לביצוע ההערכה. אסיים בהצעה למשימת הערכה המתאימה לעידן הנוכחי.

התפשטות מגפת הקורונה משפיעה על כל המגזרים בחברה וגם על מערכות החינוך. בהנחה שלא נחזור במהרה ובהיקף מלא לשגרת מפגשי פנים אל פנים בבתי הספר, ראוי שנתייחס אל אתגר ההערכה, במציאות של למידה מרחוק, כהזדמנות לבחון ולהתמקד בכמה שאלות הכרחיות הקשורות להערכה. זוהי שעת כושר לבחון באופן מושכל את הפלטפורמה הטכנולוגית המקוונת ואת אפשרויות השימוש בה בתהליכי הערכה, מעבר להיותה גשר לצמצום המרחק הגיאוגרפי בין המורה לתלמידיו.
במאמר זה אתייחס להיבטי הערכה הרלוונטיים לתקופה זו וכן למרחבים ולכלים שונים בסביבה המקוונת, המסייעים לביצוע ההערכה. אסיים בהצעה למשימת הערכה המתאימה לעידן הנוכחי.

1.   תהליכי הערכה בתקופת הקורונה – היבטים וכלים לביצוע הערכה

היבט ראשון: קידום אישי וצמצום פערים

​2.    דוגמה למשימת הערכה והתייחסות נקודתית לכמה ממרכיביה
בתקופה של סגר ושיבושים בסדר היום, אנו עדים לבלבול ולאיבוד שליטה מסוים על הרגלי התזונה, אשר גורם להשמנה.
להלן רעיון להוראה – הערכה של משימה שיתופית מקוונת לכיתה ה', שתתנהל במרחב למידה שיתופיתGOOGLE DRIVE , במתכונת של  הערכה לשם למידה assessment for learning)).
למידה שיתופית בסביבה מקוונת אינה תלויה בזמן ובמקום, ועל כן מתאימה גם להוראה מרחוק. ההערכה בה תתבצע  על פי יעדי הוראה  ספציפיים לכל אחד משלבי המשימה.  

*הל"ה – הוראה, למידה הערכה

בתום כל שלב יסופק משוב באמצעות כלי במרחב הדיגיטלי למשוב למורה או למשוב עמיתים.
הערכה של עבודת הצוות ושל הלמידה הרגשית החברתית (SEL) תתבצע בשיחה או בשאלון.

מראי מקום:

https://www.future-ed.org/wp-content/uploads/2020/07/Future.Ed_.Testing.Blueprint.pdf1

https://www.psychiatrictimes.com/view/psychological-exploration-zoom-fatigue2

https://www.apa.org/topics/covid-19/parenting-caregiving/academic-progress-covid-19.pdf3

ד"ר רחל כהן

ראש התוכנית להכשרת רכזות ורכזי הערכה ומדידה, מכללת אורנים

צרו קשר עם ק.מ.ה

דברו איתנו

צרו קשר ונציג.ת ק.מ.ה. יחזרו אליכם

מה אתם רוצים לחפש?