גליונות

גליונות מגזין ק.מ.ה

פברואר 2024 - מצמיחים קהילה חדשה

ינואר 2024 - חינוך ללא בית

נובמבר-דצמבר 2023 - מגבירים את האור

אוקטובר 2023 - קהילה בחירום

ספטמבר 2023 - קהילה וחינוך

אוגוסט 2023 - קשרים ויחסים

יולי 2023 - בין יזמות, מנהיגות וחינוך

יוני 2023 - קהילתיות כשיטה - סביבה ארגונית מקדמת מנהיגות

מאי 2023-בין מוביליות לקהילתיות

מרץ 2023 - מודלים לחיזוק איתנות קהילתית

ינואר 2023 - שותפות בחינוך

דצמבר 2022 - על הדמוקרטיה: מהדורה פוליטית

נובמבר 2022 - איתנות קהילתית ברשויות וארגונים

ספטמבר 2022 - קונפליקטים: התמודדות וצמיחה

אוגוסט 2022 - קהילה וסביבה

יולי 2022 - תקשורת, מנהיגות ואחריות חברתית

יוני 2022 - אוטונומיה בית ספרית

אפריל 2022 - עושים שינוי בחינוך בישראל

מרץ 2022 - מולידים שינוי: מהפכה בגיל הרך בישראל

ינואר 2022 - ספורט, מנהיגות וקהילה

דצמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק ב'

נובמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק א'

אוקטובר 2021 - כוחה של מנהיגות מקומית

ספטמבר 2021 - בין שינוי חברתי לחינוך

אוגוסט 2021 - כיצד תפיקו מגזין בארגון שלכם

יולי 2021 - משבר כהזדמנות

מאי 2021 - חיים יחד – מנהיגות וקהילה בחברה רב תרבותית

אפריל 2021 - חינוך וקהילה במרחב העירוני

מרץ 2021 - התחדשות

פברואר 2021 - קהילתיות במרחב העירוני

ינואר 2021 - קהילות במרחב הוירטואלי

דצמבר 2020 - כלי הערכה ומדידה בעולם החינוך והקהילה

אוקטובר 2020 - מנהיגות מקומית

ספטמבר 2020 - התחלה טובה

יולי 2020 - כוחה של קהילה

יוני 2020 - זהות קהילתית כמפתח לאיתנות

תפריט
מאמרים
פודקאסט ק.מ.ה
מנהיגות
חינוך
השראה

מנהלים משתפים – תובנות שאספנו מחמישה מנהלי בתי ספר מצליחים

עפרי בשן
אבי גרוסמן
יום שלישי, 4 באפריל, 2023

לאורך כ-30 גיליונות של מגזין קמה שיצאו לאור עד כה ראיינו לא מעט מנהלי בתי-ספר בנושאים של מנהיגות, קהילה ובניית שותפות. בחרנו לקבץ כאן מספר שיחות עומק שערכנו עם מנהלים, אשר פותחות צוהר לאופן שבו הם רואים את המעשה החינוכי מפרספקטיבה של מנהיגות, הובלה ושותפות.

עם שחר פינשטיין, מנהל בית-הספר השכונתי 'שפירא' בתל אביב-יפו, שוחחנו על התפיסה של בית-הספר בקהילה ועל הפרקטיקה של ניהול בית-ספר שנמצא באינטראקציה מתמדת עם השכונה שבה הוא ממוקם. דיברנו על האתגרים שניצבו בפניו כיזם וכמבצע של הרעיון, כיצד רתם לחלום את אנשי השכונה ואת הרשות והאם לדעתו ניתן לשכפל את המודל גם לשכונות וערים אחרות.
להאזנה לראיון עם שחר פינשטיין ולהרחבה על מודל בית הספר הקהילתי בשכונה

את  דורון ויינברג, מנהל בית-הספר 'טשרניחובסקי' בחיפה, פגשנו בעקבות מהלך של פיתוח מודל חינוכי ייחודי לבית-הספר – 'פה-אתיקה'. כיום בית הספר סיים את שלב ההטמעה של המודל והוא נמצא בתהליך של הפצתו לבתי ספר אחרים, תהליך שהגיע אפילו למערכת החינוך בסין. שוחחנו עם דורון על התהליך של פיתוח המודל, כאשר המנוע הפנימי לפיתוח היה התשוקה והרצון לשינוי שבאו מתוך צוות בית הספר עצמו.
לראיון עם דורון ויינברג

עם מייגן קריקו (Meghan Carrico) מונקובר, קנדה, ושון בלאמי (Sean Bellamy) מאשברטון, בריטניה, שניהם מנהלי בתי-ספר ותיקים, ניהלנו שיחה מרתקת על אוטונומיה בחינוך – כיצד היא באה לידי ביטוי במערכות החינוך שבהן הם פועלים, מהם היתרונות והאתגרים שהיא מביאה וכיצד ניתן לנהל מהלך נכון של הענקת אוטונומיה רחבה יותר למנהלים ולצוותים בבתי-ספר.  
לראיון המלא עם מייגן ושון  

הראיון עם  ד"ר חסן אגבריה, מנהל בית הספר הדו-לשוני 'גשר על הואדי' בכפר קרע, התקיים קרוב מאוד לסיומו של מבצע 'שומר חומות' ותחת ההשפעה העזה של ההתנגשויות בין ערבים ליהודים שהתרחשו במהלך המבצע. שוחחנו על מנהיגות והובלה בתוך מציאות מורכבת של מוסד חינוכי רב-תרבותי ועל האופן שבו הוא וצוותו מקיימים לאורך שנים מציאות שבה תלמידים משתי חברות שונות, המדברים שפות שונות, לומדים וחיים יחד כחלק מקהילה שלמה.
לראיון עם ד"ר חסן אגבריה

עפרי בשן

מנחת קהילה וחינוך, מרכז ק.מ.ה-אורנים

אבי גרוסמן

עורך מגזין ק.מ.ה, מרכז ק.מ.ה, מכללת אורנים

צרו קשר עם ק.מ.ה

דברו איתנו

צרו קשר ונציג.ת ק.מ.ה. יחזרו אליכם

מה אתם רוצים לחפש?