גליונות

גליונות מגזין ק.מ.ה

אפריל 2024 - בין פרט לקהילה בימים קשים

פברואר 2024 - מצמיחים קהילה חדשה

ינואר 2024 - חינוך ללא בית

נובמבר-דצמבר 2023 - מגבירים את האור

אוקטובר 2023 - קהילה בחירום

ספטמבר 2023 - קהילה וחינוך

אוגוסט 2023 - קשרים ויחסים

יולי 2023 - בין יזמות, מנהיגות וחינוך

יוני 2023 - קהילתיות כשיטה - סביבה ארגונית מקדמת מנהיגות

מאי 2023-בין מוביליות לקהילתיות

מרץ 2023 - מודלים לחיזוק איתנות קהילתית

ינואר 2023 - שותפות בחינוך

דצמבר 2022 - על הדמוקרטיה: מהדורה פוליטית

נובמבר 2022 - איתנות קהילתית ברשויות וארגונים

ספטמבר 2022 - קונפליקטים: התמודדות וצמיחה

אוגוסט 2022 - קהילה וסביבה

יולי 2022 - תקשורת, מנהיגות ואחריות חברתית

יוני 2022 - אוטונומיה בית ספרית

אפריל 2022 - עושים שינוי בחינוך בישראל

מרץ 2022 - מולידים שינוי: מהפכה בגיל הרך בישראל

ינואר 2022 - ספורט, מנהיגות וקהילה

דצמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק ב'

נובמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק א'

אוקטובר 2021 - כוחה של מנהיגות מקומית

ספטמבר 2021 - בין שינוי חברתי לחינוך

אוגוסט 2021 - כיצד תפיקו מגזין בארגון שלכם

יולי 2021 - משבר כהזדמנות

מאי 2021 - חיים יחד – מנהיגות וקהילה בחברה רב תרבותית

אפריל 2021 - חינוך וקהילה במרחב העירוני

מרץ 2021 - התחדשות

פברואר 2021 - קהילתיות במרחב העירוני

ינואר 2021 - קהילות במרחב הוירטואלי

דצמבר 2020 - כלי הערכה ומדידה בעולם החינוך והקהילה

אוקטובר 2020 - מנהיגות מקומית

ספטמבר 2020 - התחלה טובה

יולי 2020 - כוחה של קהילה

יוני 2020 - זהות קהילתית כמפתח לאיתנות

תפריט
מאמרים
כלים
חינוך

מתכון היברידי לקדירה חינוכית – על האקתון חינוך בעמק יזרעאל

תומר שגב
עדי לוי מיכאלי
יום ראשון, 9 באפריל, 2023
לפניכם המתכון המפורט להכנת מנת הדגל - האקתון הקדירה החינוכית. אנו ממליצים לא לוותר על מרכיבי התפריט ולהגיש את המנה כחלק מארוחה שלמה. בתאבון!

כשהימים נעשים חמימים והלילות עדיין קרירים, אין כמו מתכון טוב להאקתון 'קדירה חינוכית' כדי ליצור חיבורים חינוכיים ולתת מענה לאתגרי השעה בתחום החינוך ברשות המקומית.
רעיון ההאקתון נולד כחלק מחזון המסע החינוכי במועצה האזורית עמק יזרעאל ומתוך הצורך במענה לאתגרי החינוך שהתגלו והתעצמו בתקופת הקורונה. ההאקתון עצמו היה אירוע שיא של תהליך שארך שישה חודשים. בהמשך לו מתקיים בימים אלו תהליך ליווי של היוזמות עד לתוצרי פיילוט, שייושמו בשנת הלימודים הבאה.

לפניכם המתכון המפורט להכנת מנת הדגל – האקתון הקדירה החינוכית.
אנו ממליצים לא לוותר על מרכיבי התפריט ולהגיש את המנה כחלק מארוחה שלמה. בתאבון!
טיפ למנה המושלמת: יש להכין את הקדירה החינוכית בהתלהבות ובהתרגשות שיא וליהנות מאוד מהתהליך.

טיפ למנה המושלמת: יש להכין את הקדירה החינוכית בהתלהבות ובהתרגשות שיא וליהנות מאוד מהתהליך.

161547131331...
WhatsApp_Ima...

1 מועצה אזורית שרוצה לעשות שינוי אסטרטגי במערכת החינוך שלה
8 חברים בצוות היגוי מגוון הכולל נציגות של סקטורים שונים במועצה
3 אתגרים חינוכיים רלוונטיים, לדוגמה:  

  • כיצד מייצרים למידה אפקטיבית במציאות מורכבת
  • אופני יצירה וחיזוק של חוסן אישי וחברתי בקרב ילדים ובני נוער
  • דרכים לעידוד מנהיגות ומעורבות חברתית

1 גוף מקצועי מלווה – הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות במקרה שלנו
120 יזמים ויזמיות מלאי מוטיבציה, בעלי רעיונות חדשניים בתחום החינוך
9 מנטורים מתנדבים לליווי היוזמות במהלך ההאקתון
21 שופטים ממגוון גופים העוסקים בחינוך
4 גופים שותפים מתחומי היזמות, החינוך, הקהילה וקידום עסקים מקומיים
תבלינים: פרסום, שיווק ויחסי ציבור – כל מה שיש במזווה, בנדיבות! 

אופן ההכנה:

  1. ערבבו את חברי צוות ההיגוי עם הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות והגדירו את המטרות והאתגרים של ההאקתון שלכם. יש לשים לב לטמפרטורה ועדיף בשלב זה בישול איטי על אש נמוכה, שיעזור לכם להתלבט, לשנות ולדייק את המטרות ואת האתגרים. רגע לפני שרותח, להוריד מהאש
  2. אתרו שותפים נוספים לתבשיל, בעלי עניין שיוסיפו עושר קולינרי לקדירה
  3. גייסו מנטורים שילוו את היזמים והיזמיות, שיהיו פנויים לשעות של ההאקתון, שיהיו בעלי סקרנות לתחום החינוך ופתוחים לקדם רעיונות של אחרים. עדיף לפנות למנטורים תוצרת מקומית, שמכירים את העמק ומחוברים לשדה החינוכי
  4. גייסו שופטים לחצי הגמר ולגמר ההאקתון, שיסייעו בקבלת החלטות בזמן קצר ובבחירת היוזמות הנבחרות
  5. מפו את קהל היעד שלכם – את מי תרצו לראות כיזמים ויזמיות בהאקתון? מאילו זירות חינוכיות תרצו שהם יגיעו? פנו לכל קהל יעד באופן ייעודי ואישי, בצורה של מטרייה, מוסיף הרבה מאוד גוונים של טעם לתבשיל
  6. הוסיפו בנדיבות ובהגזמה תבלין פרסום, יחסי ציבור ושיווק, במטרה להגיע לכל המועמדים הפוטנציאליים. היעזרו בכל אמצעי המדיה העומדים לרשותכם ובאנשי מקצוע ומשפיענים, על מנת שהטעם יורגש היטב
  7. נסו למזג טעמים וליצור חיבורים בין מרכיבים, רעיונות ויזמים
  8. אל תשכחו אחת לכמה זמן לעצור את הבישול, לטעום ולתקן טעמים ותיבול. שימו לב שלא חסר בתהליך אף מרכיב ושלא הוספתם יתר על המידה מאחד הטעמים. שמרו על איזון בטעמים
  9. את הקדירה בישלנו הפעם בשיטת המודל ההיברידי – חלקה במליאה בזום וחלקה במפגשים פיזיים של צוותי היוזמות, כל אחד בסביבתו הטבעית (בית הספר, הישוב, הבית). בחלוף הקורונה ניתן לבשל את הקדירה באופן פיזי, תחת קורת גג אחת, בהתאם להנחיות 

ביום ההאקתון עצמו – הדליקו את האש ובשלו את הקדירה 24 שעות, כולל במהלך הלילה.
התבשיל מוכן – טעמו ממנו בזהירות, הוא רותח! חלקו לכולם מנות ותיהנו מארוחה עשירה ומשביעה.
כזכור, אנו ממליצים להוסיף למנה את שאר המרכיבים שבתפריט – המשך ליווי היוזמות עד לתוצרי פיילוט ויישום בתחילת שנת הלימודים.

נתנו כאן תיאור קצר של תהליך שארך חצי שנה. אם תרצו להתייעץ איתנו, הטבחים המקומיים, כדי לרקוח האקתון משלכם – הינכם מוזמנים לפנות לעדי לוי-מיכאלי במחלקת החינוך של המועצה האזורית עמק יזרעאל.
 
בתאבון!

תומר שגב
עדי לוי מיכאלי

צרו קשר עם ק.מ.ה

דברו איתנו

צרו קשר ונציג.ת ק.מ.ה. יחזרו אליכם

מה אתם רוצים לחפש?