גליונות

גליונות מגזין ק.מ.ה

אפריל 2024 - בין פרט לקהילה בימים קשים

פברואר 2024 - מצמיחים קהילה חדשה

ינואר 2024 - חינוך ללא בית

נובמבר-דצמבר 2023 - מגבירים את האור

אוקטובר 2023 - קהילה בחירום

ספטמבר 2023 - קהילה וחינוך

אוגוסט 2023 - קשרים ויחסים

יולי 2023 - בין יזמות, מנהיגות וחינוך

יוני 2023 - קהילתיות כשיטה - סביבה ארגונית מקדמת מנהיגות

מאי 2023-בין מוביליות לקהילתיות

מרץ 2023 - מודלים לחיזוק איתנות קהילתית

ינואר 2023 - שותפות בחינוך

דצמבר 2022 - על הדמוקרטיה: מהדורה פוליטית

נובמבר 2022 - איתנות קהילתית ברשויות וארגונים

ספטמבר 2022 - קונפליקטים: התמודדות וצמיחה

אוגוסט 2022 - קהילה וסביבה

יולי 2022 - תקשורת, מנהיגות ואחריות חברתית

יוני 2022 - אוטונומיה בית ספרית

אפריל 2022 - עושים שינוי בחינוך בישראל

מרץ 2022 - מולידים שינוי: מהפכה בגיל הרך בישראל

ינואר 2022 - ספורט, מנהיגות וקהילה

דצמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק ב'

נובמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק א'

אוקטובר 2021 - כוחה של מנהיגות מקומית

ספטמבר 2021 - בין שינוי חברתי לחינוך

אוגוסט 2021 - כיצד תפיקו מגזין בארגון שלכם

יולי 2021 - משבר כהזדמנות

מאי 2021 - חיים יחד – מנהיגות וקהילה בחברה רב תרבותית

אפריל 2021 - חינוך וקהילה במרחב העירוני

מרץ 2021 - התחדשות

פברואר 2021 - קהילתיות במרחב העירוני

ינואר 2021 - קהילות במרחב הוירטואלי

דצמבר 2020 - כלי הערכה ומדידה בעולם החינוך והקהילה

אוקטובר 2020 - מנהיגות מקומית

ספטמבר 2020 - התחלה טובה

יולי 2020 - כוחה של קהילה

יוני 2020 - זהות קהילתית כמפתח לאיתנות

תפריט
מאמרים
פודקאסט ק.מ.ה
מנהיגות
כלים
חינוך

פודקאסט ק.מ.ה-פרק 1: מנהיגות חינוכית בתנאי משבר

קמליה סגל
אבי גרוסמן
שבת, 8 באפריל, 2023

עם טלי רביב-קרויטרו מנהלת מחלקת החינוך קרית טבעון

תקציר תובנות מרכזיות מתוך הפודקסט (גזור/י ושמור/י):

  • 'לקחת אוויר': "הבנתי שקורה משהו מאוד גדול, שהוא הרבה מעבר ליישוב שלנו, וכולם עוברים את הסערה הזו. אבל ידעתי שיש לי גיבוי מראש המועצה ומהצוות. היכולת הזו, 'לקחת אויר' ולא להיכנס לפאניקה, היא תכונה חשובה מאוד למנהיג חינוכי בעת שגרה, לא כל שכן בשעת חרום".
  • חשיבותה של עבודת צוות: יחד עם הקושי שבכניסה לתפקיד בתקופה כאוטית כל כך, נוצרה גם הזדמנות לעבודת צוות אינטנסיבית, שלולא הקורונה היה לוקח לה זמן רב יותר להיווצר. ״עבדנו כמו בחמ"ל וזה אפשר היכרות מעמיקה ושותפות גורל, שהיו יכולות להתקיים רק במצב חירום מעין זה".
  • שיתופי פעולה: שיתוף הפעולה עם משרד החינוך קיים בבסיס העבודה של מנהל מחלקת החינוך, וצריך לראות בכך משאב ולא איום חיצוני. מפקחים וגורמים נוספים במשרד החינוך רוצים בטובת השטח, בדיוק כמו אנשי המועצה. כמו בתוך הצוות, גם כאן העבודה המשותפת והאמון, שנוצרו בין מחלקת החינוך במועצה לבין משרד החינוך (מחוז חיפה), הובילו לקידום מואץ של תהליכים, מתוך מחויבות משותפת.
  • אידיאולוגיה: למנהל מחלקת החינוך צריכה להיות אג’נדה ארוכת טווח, שתיקח בחשבון גם את היום שאחרי (המשבר), ולא תתמקד רק בטווח הקצר. לדוגמה: מנהיגות הנוער ביישוב, שחשוב לחזק ולטפח אותה גם בשגרה וגם בזמן משבר –  לגייס את הנוער לטובת התושבים, לחזק את מועצת הנוער היישובית ולקדם מהלכים נוספים.
קמליה סגל

מנהלת תוכן ותכניות, מרכז ק.מ.ה, מכללת אורנים

אבי גרוסמן

עורך מגזין ק.מ.ה, מרכז ק.מ.ה, מכללת אורנים

צרו קשר עם ק.מ.ה

דברו איתנו

צרו קשר ונציג.ת ק.מ.ה. יחזרו אליכם

מה אתם רוצים לחפש?