גליונות

גליונות מגזין ק.מ.ה

פברואר 2024 - מצמיחים קהילה חדשה

ינואר 2024 - חינוך ללא בית

נובמבר-דצמבר 2023 - מגבירים את האור

אוקטובר 2023 - קהילה בחירום

ספטמבר 2023 - קהילה וחינוך

אוגוסט 2023 - קשרים ויחסים

יולי 2023 - בין יזמות, מנהיגות וחינוך

יוני 2023 - קהילתיות כשיטה - סביבה ארגונית מקדמת מנהיגות

מאי 2023-בין מוביליות לקהילתיות

מרץ 2023 - מודלים לחיזוק איתנות קהילתית

ינואר 2023 - שותפות בחינוך

דצמבר 2022 - על הדמוקרטיה: מהדורה פוליטית

נובמבר 2022 - איתנות קהילתית ברשויות וארגונים

ספטמבר 2022 - קונפליקטים: התמודדות וצמיחה

אוגוסט 2022 - קהילה וסביבה

יולי 2022 - תקשורת, מנהיגות ואחריות חברתית

יוני 2022 - אוטונומיה בית ספרית

אפריל 2022 - עושים שינוי בחינוך בישראל

מרץ 2022 - מולידים שינוי: מהפכה בגיל הרך בישראל

ינואר 2022 - ספורט, מנהיגות וקהילה

דצמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק ב'

נובמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק א'

אוקטובר 2021 - כוחה של מנהיגות מקומית

ספטמבר 2021 - בין שינוי חברתי לחינוך

אוגוסט 2021 - כיצד תפיקו מגזין בארגון שלכם

יולי 2021 - משבר כהזדמנות

מאי 2021 - חיים יחד – מנהיגות וקהילה בחברה רב תרבותית

אפריל 2021 - חינוך וקהילה במרחב העירוני

מרץ 2021 - התחדשות

פברואר 2021 - קהילתיות במרחב העירוני

ינואר 2021 - קהילות במרחב הוירטואלי

דצמבר 2020 - כלי הערכה ומדידה בעולם החינוך והקהילה

אוקטובר 2020 - מנהיגות מקומית

ספטמבר 2020 - התחלה טובה

יולי 2020 - כוחה של קהילה

יוני 2020 - זהות קהילתית כמפתח לאיתנות

תפריט
מאמרים
קהילה
מנהיגות
חינוך
השראה

פודקאסט ק.מ.ה-פרק 3: עם מיכל מדמון מייסדת קהילת 'חינוך 2020'

קמליה סגל
אבי גרוסמן
יום ראשון, 9 באפריל, 2023
לנהל קהילה וירטואלית גדולה זו עבודה מורכבת שדורשת זמן ומשאבים (משאבי זמן ומשאבים נפשיים), אך בהסתכלות לאחור זוהי השקעה משתלמת.

מיכל מדמון – מורה, מנהלת קהילות מורים למתמטיקה ומקימת קהילת 'חינוך 2020 – קהילה למערכת חינוך אפקטיבית יותר', הגיעה אלינו לפודקסט-זום (כי יש סגר) קהילתי, שבו דיברנו על ניהול קהילה מקצועית וירטואלית.
בין היתר, שוחחנו בפודקסט על:

  • 'קהילת הפייסבוק 'חינוך 2020 למערכת חינוך אפקטיבית יותר' שנולדה לפני שנתיים וחצי ומונה כיום למעלה מ-30,000 חברים – אנשי חינוך, הורים, אנשי תקשורת וכל מי שחינוך נמצא בסדר עדיפות גבוה עבורו.
  • למיכל היה חשוב שישמעו הקולות מן השטח והדרך היעילה ביותר לכך מבחינתה הייתה הקמה של קהילה וירטואלית, שמאפשרת לכל מי שמעוניין להשמיע את קולו. זו המשמעות של קהילה ציבורית מבחינתה.
  • אחד האתגרים שעמד בפניה הוא להפוך את הקהילה למקום שמכבד דעה וקול אחרים. לאט לאט ובעזרת עבודה חינוכית רבה (הסברים, פניות, הצבת גבולות), הקהילה הגיעה למצב שבו הרוב מכריע של הפוסטים נכתב בלשון נקייה מעלבונות, הכפשות או שיימינג.
  • האם קהילה וירטואלית יכולה באמת לייצר השפעה? ההוכחה לכך בשטח הם ההזמנות שמיכל, כמנהלת הקהילה, מקבלת – לוועדת החינוך בכנסת, לפגישות עם חברי כנסת ולפורומים נוספים של קובעי מדיניות.
  • חשוב להקים קהילות חינוך וירטואליות נוספות ברשויות ובכל מקום שקיים בו חינוך ויש מקום ״לדבר״ אותו ולהציע פתרונות, רעיונות, מחשבות ותובנות שמקדמים את אותו, בכל מקום ובכל מגזר.
  • לנהל קהילה וירטואלית גדולה זו עבודה מורכבת שדורשת זמן ומשאבים (משאבי זמן ומשאבים נפשיים), אך בהסתכלות לאחור זוהי השקעה משתלמת. כיום הקהילה היא חלק ממיכל ומהזהות שלה כאשת חינוך וכפעילה חברתית.
  • טיפ למי שרוצה להקים קהילה וירטואלית: אהבה, אמונה, חיוך, חוסן ולא לפחד משום דבר. להיות רגועים – כולנו בני אדם, אפשר להתנצל אם משהו היה לא כשורה ואפשר לשמוח מכל הדברים הטובים שמתהווים בקהילות פתוחות ובטוחות. העיקר הוא לייצר כמה שיותר שיתופי פעולה.
קמליה סגל

מנהלת תוכן ותכניות, מרכז ק.מ.ה, מכללת אורנים

אבי גרוסמן

עורך מגזין ק.מ.ה, מרכז ק.מ.ה, מכללת אורנים

צרו קשר עם ק.מ.ה

דברו איתנו

צרו קשר ונציג.ת ק.מ.ה. יחזרו אליכם

מה אתם רוצים לחפש?