גליונות

גליונות מגזין ק.מ.ה

אפריל 2024 - בין פרט לקהילה בימים קשים

פברואר 2024 - מצמיחים קהילה חדשה

ינואר 2024 - חינוך ללא בית

נובמבר-דצמבר 2023 - מגבירים את האור

אוקטובר 2023 - קהילה בחירום

ספטמבר 2023 - קהילה וחינוך

אוגוסט 2023 - קשרים ויחסים

יולי 2023 - בין יזמות, מנהיגות וחינוך

יוני 2023 - קהילתיות כשיטה - סביבה ארגונית מקדמת מנהיגות

מאי 2023-בין מוביליות לקהילתיות

מרץ 2023 - מודלים לחיזוק איתנות קהילתית

ינואר 2023 - שותפות בחינוך

דצמבר 2022 - על הדמוקרטיה: מהדורה פוליטית

נובמבר 2022 - איתנות קהילתית ברשויות וארגונים

ספטמבר 2022 - קונפליקטים: התמודדות וצמיחה

אוגוסט 2022 - קהילה וסביבה

יולי 2022 - תקשורת, מנהיגות ואחריות חברתית

יוני 2022 - אוטונומיה בית ספרית

אפריל 2022 - עושים שינוי בחינוך בישראל

מרץ 2022 - מולידים שינוי: מהפכה בגיל הרך בישראל

ינואר 2022 - ספורט, מנהיגות וקהילה

דצמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק ב'

נובמבר 2021 - בין שלטון מרכזי לאחריות מקומית חלק א'

אוקטובר 2021 - כוחה של מנהיגות מקומית

ספטמבר 2021 - בין שינוי חברתי לחינוך

אוגוסט 2021 - כיצד תפיקו מגזין בארגון שלכם

יולי 2021 - משבר כהזדמנות

מאי 2021 - חיים יחד – מנהיגות וקהילה בחברה רב תרבותית

אפריל 2021 - חינוך וקהילה במרחב העירוני

מרץ 2021 - התחדשות

פברואר 2021 - קהילתיות במרחב העירוני

ינואר 2021 - קהילות במרחב הוירטואלי

דצמבר 2020 - כלי הערכה ומדידה בעולם החינוך והקהילה

אוקטובר 2020 - מנהיגות מקומית

ספטמבר 2020 - התחלה טובה

יולי 2020 - כוחה של קהילה

יוני 2020 - זהות קהילתית כמפתח לאיתנות

תפריט
מאמרים
מנהיגות
חינוך
השראה

פודקאסט ק.מ.ה – פרק 9: איך מובילים שינוי משמעותי בתוך האקדמיה

אבי גרוסמן
יום שני, 10 באפריל, 2023
פרק נשמע אילו מכשולים, פנימיים וחיצוניים, הלל צריך היה לצלוח בדרך לשינוי של החוג לחינוך באורנים, והפיכתו לחוג המחדש שיטות הכשרה אלטרנטיביות

עם ד"ר הלל וורמן, ראש החוג לחינוך במכללת אורנים

כמרצה במכללה לחינוך, 3 נושאים הטרידו את מנוחתו של ד"ר הלל וורמן:

  1. רבים מהסטודנטים במכללה מתרחקים ממקצוע ההוראה הקלאסי, ופונים לתפקידי חינוך השונים מתפקיד מורה הכיתה.
  2. במקביל, השדה החינוכי עצמו תוסס בגישות אלטרנטיביות המתרחקות מהתפיסה החינוכית הנפוצה, כגון חינוך יער, חינוך אנתרופוסופי, חינוך דיאלוגי ועוד.
  3. מתוך מפגש עם סטודנטים ומרצים רבים, נוצרה תחושה של חוסר נחת מהלימוד וההוראה במכללה.

לפני כ – 5 שנים החל הלל לכהן כראש החוג לחינוך. במקביל לטרנספורמציה פנימית שעבר, ממרצה למנהל ולמנהיג חינוכי, הוביל הלל את החוג לחינוך ממתכונת של הוראה קלאסית לתהליך הכשרה אשר מנסה לתת מענה לשלושת הנושאים שהציקו לו. בפרק נשמע אילו מכשולים, פנימיים וחיצוניים, הלל צריך היה לצלוח בדרך לשינוי של החוג לחינוך באורנים, והפיכתו לחוג המחדש שיטות הכשרה אלטרנטיביות, ונותן מרחב לסטודנטים להוראה לחקור ולברר את זהותם החינוכית לעומק ולאפשר למרצים לחקור צורות העסקה ועבודה מעוררות אנרגיה ושמחת חיים.

במהלך הפודקסט נבין מה כדאי לכם לעשות אם אתם מתכננים תהליך של שינוי בתוך ארגון (להבין מה המטרה שלכם ולהתמקד בה, לא לעשות דברים לבד, ולדעת מתי להוביל ומתי להרפות את המושכות).

החוג לחינוך במכללת אורנים

אבי גרוסמן

עורך מגזין ק.מ.ה, מרכז ק.מ.ה, מכללת אורנים

צרו קשר עם ק.מ.ה

דברו איתנו

צרו קשר ונציג.ת ק.מ.ה. יחזרו אליכם

מה אתם רוצים לחפש?