עם ד"ר הלל וורמן, ראש החוג לחינוך במכללת אורנים
כמרצה במכללה לחינוך, 3 נושאים הטרידו את מנוחתו של ד"ר הלל וורמן:
- רבים מהסטודנטים במכללה מתרחקים ממקצוע ההוראה הקלאסי, ופונים לתפקידי חינוך השונים מתפקיד מורה הכיתה.
- במקביל, השדה החינוכי עצמו תוסס בגישות אלטרנטיביות המתרחקות מהתפיסה החינוכית הנפוצה, כגון חינוך יער, חינוך אנתרופוסופי, חינוך דיאלוגי ועוד.
- מתוך מפגש עם סטודנטים ומרצים רבים, נוצרה תחושה של חוסר נחת מהלימוד וההוראה במכללה.
לפני כ – 5 שנים החל הלל לכהן כראש החוג לחינוך. במקביל לטרנספורמציה פנימית שעבר, ממרצה למנהל ולמנהיג חינוכי, הוביל הלל את החוג לחינוך ממתכונת של הוראה קלאסית לתהליך הכשרה אשר מנסה לתת מענה לשלושת הנושאים שהציקו לו. בפרק נשמע אילו מכשולים, פנימיים וחיצוניים, הלל צריך היה לצלוח בדרך לשינוי של החוג לחינוך באורנים, והפיכתו לחוג המחדש שיטות הכשרה אלטרנטיביות, ונותן מרחב לסטודנטים להוראה לחקור ולברר את זהותם החינוכית לעומק ולאפשר למרצים לחקור צורות העסקה ועבודה מעוררות אנרגיה ושמחת חיים.
במהלך הפודקסט נבין מה כדאי לכם לעשות אם אתם מתכננים תהליך של שינוי בתוך ארגון (להבין מה המטרה שלכם ולהתמקד בה, לא לעשות דברים לבד, ולדעת מתי להוביל ומתי להרפות את המושכות).